Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banków! Kolejna ofiara straciła pieniądze

się pod pracownika banku. Mężczyzna usłyszał, że na jego rachunku wykryto podejrzane transakcje i że musi natychmiast zablokować swoje środki. W tym celu miał wygenerować kod BLIK i przekazać go dzwoniącemu.

Nieświadomy zagrożenia, pokrzywdzony postąpił zgodnie z instrukcjami oszusta, co doprowadziło do utraty 2400 złotych. Dopiero później zorientował się, że padł ofiarą oszustwa i zgłosił sprawę na policję.

Jak uchronić się przed oszustami?

Policja apeluje o zachowanie ostrożności i przypomina:

🔹 Banki nigdy nie dzwonią z prośbą o podanie loginów, haseł czy kodów autoryzacyjnych.
🔹 Nie przekazuj kodów BLIK osobom trzecim, nawet jeśli podają się za pracowników banku.
🔹 Jeśli otrzymasz podejrzany telefon, rozłącz się i skontaktuj się z infolinią banku, dzwoniąc na oficjalny numer.
🔹 Nie udzielaj informacji o swoich finansach osobom dzwoniącym do Ciebie niespodziewanie.
🔹 W przypadku podejrzenia oszustwa niezwłocznie zgłoś sprawę do banku i na policję.

Pamiętajmy – oszuści stosują coraz bardziej wyrafinowane metody manipulacji. Tylko czujność i zdrowy rozsądek mogą uchronić nas przed utratą pieniędzy!