Jeleniogórscy policjanci apelują o ostrożność w związku z oszustwami, w których wykorzystywany jest system płatności mobilnych, takich jak BLIK.
Przestrzegają przed fałszywymi pracownikami banków, którzy nakłaniają do udostępnienia kodów BLIK oraz przekazywania środków na wskazane przez nich konta. W ostatnim zdarzeniu, jeleniogórzanka straciła 26 tysięcy złotych, padając ofiarą tego typu przestępstwa.
Pokrzywdzona otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Fałszywy pracownik informował o nieudanej próbie zaciągnięcia kredytu na dane pokrzywdzonej oraz sugerował konieczność zabezpieczenia środków na kontach bankowych. Następnie pokrzywdzoną skontaktowali się rzekomi pracownicy banków, którzy nakłonili ją do ujawnienia kodów BLIK oraz do wypłacenia i wpłacenia określonej kwoty na wskazane przez nich konto. W efekcie straciła 26 tysięcy złotych.
Policja przypomina, że prawdziwy bank nigdy nie prosi o podawanie kodów BLIK. W przypadku otrzymania podejrzanej prośby o przelew za pomocą BLIK-a lub przekazanie kodu BLIK, zaleca się skontaktowanie się bezpośrednio z tą osobą, by potwierdzić prośbę i uniknąć oszustw.
Pamiętajmy o kilku zasadach ostrożności:
- Nie przekazujmy pieniędzy obcym osobom.
- Nie przesyłajmy środków na podane przez obce osoby numery kont.
- Nie podawajmy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe.
- Nie przekazujmy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.
Zachowajmy ostrożność i dbajmy o zabezpieczenie naszych danych osobowych, haseł oraz numerów dostępowych do różnych platform.